Nom de l’activitat: L’equipament TIC a casa. Igual per a tothom?
Plantejament de l’activitat: Observar quin és l’equipament tecnològic dels alumnes a casa seva i analitzar quin ús en fan
Àmbit: Estudi estadístic
Objectiu: Elaborar un estudi estadístic a partir dels resultats de l’enquesta, realitzada als alumnes de la mateixa classe
Conceptes estadístics: Enquesta, el buidatge, la taula de contingència (de freqüències absolutes), el diagrama de barres i el diagrama de sectors
Competència bàsica: Tractament de la informació, competència digital i competència matemàtica
Nivell: 1r cicle d’ESO
Durada: 60 minuts
Inici > Índex secció societat > L’equipament TIC a casa. Igual per a tothom?
Avui els alumnes de 4t B estan revolucionats. Durant la tutoria d’ahir van parlar dels problemes que provoca el repartiment desigual de la riquesa al món. Poc abans d’acabar la sessió, la tutora els va suggerir que miressin a casa un vídeo del Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=ss9bea9bFac
Alguns nois i noies d’aquest grup diuen que no han vist el vídeo, perquè a casa no tenen ordinador o no tenen connexió a Internet.
—Heu vist això que deia el vídeo sobre Internet? —pregunta l’Anna.
—A mi em sembla impossible que només 3 persones d’aquest suposat poble tinguin accés a Internet —dubta en Kevin.
—Com no ha de ser veritat si només 12 de cada 100 persones tenen ordinador? —respon l’Anna.
—Sense anar més lluny, a la nostra classe també hi ha qui no té ordinador o Internet a casa —puntualitza la tutora.
—D’acord! Però segur que les proporcions sortirien molt diferents si féssim el càlcul a partir de les dades de la classe —diu en Kevin.
Nombre de dies a la setmana | |||
---|---|---|---|
Serveis | 0-1 | 2-4 | més de 4 |
Correu electrònic | |||
Xats o similars (MSN, Facebook, Fotolog, etc.) | |||
Navegació per pàgines web |
Nombre de dies a la setmana | |||
---|---|---|---|
Motius | 0-1 | 2-4 | més de 4 |
Oci (música, jocs, etc.) | |||
Estudis | |||
Altres |